Pagini

... 'stupida iluzie: / sa te-nconjuri cu ziduri / si sa te simti dintr-o data / atit de liber' (mircea dinescu, 'ziduri', 1981) ... 'de n-ar exista ziduri, / unde-am mai putea deschide porti' (Rumi, poet persan, 1207 - 1273) ... 'there is a crack / in everything. that's how the light gets in' (leonard cohen, 'anthem', 1992) ...

joi, 24 martie 2011

Mircea Dinescu - Copil de zid

(lui Andrei Plesu)

Să nu-ţi închipui Doamne că de mâine
sufletul meu înalbăstrit de rele
l-or trece îngeri-lipoveni prin pâine.
Suntem doar două lacrimi paralele.
Ne-om întâlni în infinit probabil,
când trupul meu va fi demult arabil,
dar pân-atunci scuteşte-mă de dijmă,
de spaima de-a fi viu, de cifra şapte,
îngăduie-mă ca noroi pe cizmă
căci, ori de câte ori te simt pe-aici, mă
frec de zid şi zidul îmi dă lapte.
(1989)

Mircea Dinescu (născut în 1950, la Slobozia) este poet, publicist, editor, realizator de televiziune. A debutat în 1971, cu volumul Invocație nimănui (Cartea Românească), urmat de Elegii de când eram mai tânăr (Cartea Românească, 1973), Proprietarul de poduri (Cartea Românească, 1976, 1979), La dispoziția dumneavoastră (Cartea Românească, 1979), Democrația naturiiExil pe o boabă de piper (Cartea Românească, 1983), Rimbaud negustorul (Cartea Românească, 1985), Moartea citește ziarul (Editions Rodopi, Amsterdam, 1989), O beție cu Marx (Seara, 1996), Fluierături în biserică (Seara, 1998), Opera poetică (Cartier, 2005), Cele mai frumoase 101 poezii (Humanitas, 2006), Femeile din secolul trecut (Fundația pentru poezie Mircea Dinescu, 2010). A publicat trei culegeri de pamflete politice - Pamflete vesele și triste (Seara, 1996), Nelu Santinelu (Seara, 1998), Corijent la cele sfinte (Fundația pentru poezie Mircea Dinescu, 2004). Este fondatorul Fundației pentru Poezie ”Mircea Dinescu” și al Portului Cultural Cetate. A înființat publicațiile Academia Cațavencu, Plai cu Boi, Aspirina săracului și Satiricon, precum și emisiunea Tv Vorba lu’ Dinescu. Este membru al Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității. Laureat al mai multor premii și distincții, printre care Premiul Internațional de Poezie, Rotterdam (1989), Premiul Internațional CET (Central European Time, Budapesta, 1998) și Premiul Herder pentru literatură (1999)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu