Pagini

... 'stupida iluzie: / sa te-nconjuri cu ziduri / si sa te simti dintr-o data / atit de liber' (mircea dinescu, 'ziduri', 1981) ... 'de n-ar exista ziduri, / unde-am mai putea deschide porti' (Rumi, poet persan, 1207 - 1273) ... 'there is a crack / in everything. that's how the light gets in' (leonard cohen, 'anthem', 1992) ...

joi, 24 martie 2011

Maria Dinulescu - Zidurile vorbirii din mine

Ador sunetele. Mă fascinează și mă surprind mai dureros ca oricând. A murit tata și posibila lui apariție mi-a inventat această sensibilitate față de sunetele din casă, de pe culoarul blocului, din mișcarea liftului, până și a umbrelor pe care le pot descoperi în jurul meu. Totul mă sperie. Mă speria. Acum sunt doar mai anesteziata de această continuă trăire și cred că știu ce se poate întâmpla sau cât de mult mă pot înfricoșa.
Au trecut opt ani și astăzi am învățat să stau ore în șir fără un sunet nenatural provocat în casă, să conduc ascultând vântul din geamul întredeschis, care mai lasa și motorul mașinii să intre. Am învățat să imaginez din orice zgomot un dans, o poveste, o mișcare a corpului, un ritm al vieții mele.
Vorbesc mult și mă simt creativă făcând-o. Îmi vin idei și descopăr noi posibilități când comunic cu oamenii. Sunt mai vie ca oricând. Deci vorbesc mult și mă precipit. Unii mă ceartă, dar ei nu știu de fapt că eu fac acest lucru pentru că nu spun totul din mine. Am o voce senzuala și o minte diabolică. Nimic mai grav decât aceste două lucruri împreunate în cuvinte.
Evit. Evit să mă citesc, să ascult ce am scris sau spus cu putin timp în urmă pentru ca știu că am greșit. Nu am gândit. Doar m-am lăsat sa fiu. Mă minunează să aud aduceri aminte despre lucruri pe care le-am trăit. Eu mereu uit, pentru că de opt ani am ales să nu mai iau nimic împreună cu mine.
Astăzi am 30 de ani și învăț să mă maturizez. Mă bucur de muzica naturii din mine și încerc să modific starea celor de lângă mine prin cât mai puține cuvinte.

Maria Dinulescu (născută în 1981, la Ploiești) a intrat in atentia publicului in anul 2003, cand "Traffic", unul dintre primele scurt metraje in care a jucat a castigat Palme D'Or la Cannes. Pelicula care a adus-o inapoi la Cannes a fost "California Dreamin' (endless)", cu care a castigat premiul Un Certain Regard in anul 2007. 
Cu rolul din filmul "Pescuit Sportiv" a castigat premiul pentru cea mai buna actrita la mai multe festivaluri internationale, ca BAFICI Argentina, sau Festivalul de Film de la Salonic, iar in Romania a fost aleasa cea mai buna actrita a anului intr-un film romanesc, in cadrul Best Film Fest. A lucrat cu regizori ca Radu Mihaileanu, Catalin Mitulescu si Cristian Nemescu, iar dintre partenerii ei de film se numara, printre altii, Rutger Hauer, Armand Assante si Anthony Delon.
Ultimul clip al formatiei "Depeche Mode" o are pe Maria Dinulescu ca personaj pricipal si in curand o sa poata fi urmarita alaturi de Marcel Iures in serialul "In Deriva" la HBO.
Maria Dinulescu on IMDb.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu